Vecka 6

Vecka 6

Denna veckan har jag börjat måla med händerna… penslarna gör inte riktigt det jag vill.
jag har en målning jag står helt stilla med, vet inte var jag ska börja.

Vi hade en lite övning med Anna som började i en färgfläck. Klassisk och en grymt bra övning! Bör inte glömmas bort! Att bara fantasin sätter gränserna, det finns inget rätt och fel samtidigt som man har mycket att prata om som grupp. Efter att vi gjort två ”fläck” målningar så skulle vi sätta ihop dem till en historia och måla ihop dem. Denna delen av övningen har jag inte gjort innan men gav ytterligare en aspekt.
För mig blev fläckarna en örn och en tax.


Vi såg även en intervju med Helene Billgren.
Handledning: jag ska måla ett hav där jag har en bild som förlaga (här ligger inte färgerna så högt som jag haft mycket innan) och jag ska måla himlen kl13 varje dag. Att bara måla går helt klart bättre vissa dagar än andra när jag bara står och tittat på målningarna.

 
 
 
Allmänt | |
Upp