Vecka 8

Vecka 8

Veckorna går för fort! Kan vi stanna, bromsa, vänta in lite så att jag hinner med!
Måndagen gick så fort att jag han inte med något alls. Huvudet var någon annanstans och allt blev inget eller bara fel. Desto mer veckan gick desto mer föll saker på plats. Emelie och Erik hade sin ”tid” på torsdagen där vi med Emelie tog ” rökiga porträtt”. En rökmaskin som sprutade rök upp mot ansiktet. Olikfärgat ljus på vardera sida om ansiktet för att även där visa på Emelies ”in between” som hon jobbar med. Spännande porträtt i min mening. Ska bli spännande att se om eller hur hon använder sig av porträtten i sitt fortsatta arbete.
Vidare var det Eriks tur där vi fick jobba med blädderanimationer. En trevlig och rolig övning som fungerar bra som introduktion till ett fortsatt arbete inom animering. Ett lätt sätt att förstå principen och utan prestationsångest.
Fredagen bjöd på ett väldigt trevligt litteraturseminarium. Alla va på bra humör (vilket gör mycket i vår lilla lilla klass) och kände sig pepp på dagen. Givande och intressant dag!
Nästa vecka gäller att samla ihop många av de lösa trådar jag lämnat under kursens gång och slutföra dem jag anser givande att slutföra.
Allmänt | |
Upp