Projektbeskrivning LGBD55



Bakgrund.

Kursen startade i en tillbakablick i vad föregående projekt resulterat i. Jag har jobbat i huvudsak i digitala medium men även projekt där skulptur och installation fått ta plats.  Jag gjorde tidigt i utbildningen några ”assignments” där penna/ färg och papper stod i fokus men efter detta har det i mina projekt varit som bortblåst.
Tyvärr har detta bidragit i att jag inte känner mig bekväm i många av de mer traditionella materialen som jag kommer att möta i min framtida yrkesroll. Jag behöver inte vara exceptionellt duktig i alla material för att kunna undervisa men det är bra om jag har en grundläggande kunskap om dem, och framförallt känner/ har förtroendet att jag har det.



Syfte, Mål och problemformulering.


Mitt syfte och mål med kursen är att få ett större självförtroende i vad jag faktiskt kan. Att bli mer bekväm med materialen har ett större fokus än att uppnå någon typ av högre konstnärligt uttryck.
Kan jag under några veckors tid ge mig tiden att lära genom böcker, tutorials, experiment och frågvishet.  Lära mig om material och teknik samt inse vad jag redan kan och tro på det själv?

Genomförande och tidsplan.


Jag vill skapa en typ av lathund till mig själv kring olika material och tekniker. En lathund som omfattas av ”tips o trixs” som kan finnas som stöd och minne för mig.  Omfattningen får styras av hur givande jag känner att det är, eller om jag känner att görandet som sådant ger mig mer.   Oavsätt hur projektet ter sig vill jag blanda mitt teoretiska med kortare små praktiska undersökningar.

Beroende på vart projektet rör sig vidare skulle jag gärna göra något större eller fler små utforskanden i två dimensionella mer traditionella material.

 

Akvarell, Akryl, Olja , Gouache ,Pastell ( olja, torr), Vaxkritor, Tempera

Kol/ Blyerts, Tusch, Kritor, Markers, Färgpennor.

 

Projektplanering.
v.36

O- Läs

T- Projektbeskrivning in. På HDK 13-16

F- Fm– Läs. Em- läs eller börja på ” lathund” .Skriv reflektion.

 

v.37

M – 9-14.00 Föreläsning Marie-Louise pedagogisk portfölj

T – Lathund ( akvarell)

O – Lathund ( akvarell)

T - Enskild handledning med Helga.  9-10-11 . Sammanfatta handledning

F – Lathund.  (Skriv reflektion)

 

v.38

M – Verkstadsvecka!

T                      I

O                      I Lathund (grafik?)

T                      I

F                      I  Skriv Reflektion

 

v.39

M – Lathund ( olja)

T – Lathund ( olja)

O – Lathund (akryl)

T -  Skriv reflektion.  Lathund.

F - Handledning  ( kan jag flytta den?) Vart vill jag ta projektet vidare?

 

v.40

M

T

O

T

F  - Skriv reflektion

 

v.41

M

T- Läs

O- planera ”min lektionstid” + praktiskt

T- Läs

F- Eget ansvar lektionstid 9-16  ( lisa/micaela). Skriv reflektion

 

v.42

M –  Fm Praktiskt.  Em läs.

T-  Fm Läs.  Em Praktiskt

O- Eget ansvar lektionstid 9-12   (emelie) 13-16 Litteratur seminarie

T

F – Skriv reflektion

 

v.43

M

T

O

T

F- Handledning 9-12  Sammanfatta handledning. Skriv reflektion

 

v.44

M

T

O – skriv reflektion ( alt torsdag)

T –Examination 9-16.

F

Allmänt | |
Upp