Vecka 2

Vecka 2
Var börjar jag?
Hur börjar jag?

Vad vill jag göra?
Vad bör jag göra?
Va anses att jag ska göra?
Var är haken?
Vilken del är det jag inte förstått?
Så mycket frågor så lite svar. Så mycket tvivel.
Eftersom jag inte var ensam om vissa av dessa frågor samlades vi (Emelie, Micaela och jag) och pratade igenom situationen som så många gånger förut.
Jag ville få bort min oro kring min okunskap. Fylla i de luckor jag känner saknas. Jag inser att detta inte är möjligt utan får försöka fokusera på att hitta ett lugn i detta. Jag kan mer än jag tror och jag kan alltid läsa mig till kunskapen som behövs. Vi har hela tiden under utbildningen fått höra att det finns inga rätt och fel, vilket det kanske inte gör. Men att kunna grundläggande tekniker och material skulle underlätta för mig i framtiden. Att veta vilka ”rätt och fel” jag väljer att inte följa och varför, men även veta lite mer vad som faktiskt är möjligt. Jag tänker att eftersom ( vad jag har hört)  alla klasser innan oss har funderat och önskat samma  saker så finns det något grundläggande i dessa funderingar som bör få sig en genomgång på det ena eller det andra sätet. Nu fick jag den här kursen som kan ta mig en bit på vägen!
Under veckan blev en projektbeskrivning som med tvivel tog längre tid än den bör ha tagit att skriva. Och en del tid till att läsa till måndagens föreläsning med M-L.
 
 
Allmänt | |
Upp