Vecka 3

Vecka 3
Veckan började med Marie-Louise och föreläsning! Hon är så strukturerad och pedagogisk att jag blir glad och känner att jag alltid får med mig saker från hennes föreläsningar hur lätt eller svårt jag anser att ämnena är. Hon pratade om hennes förstudier till avhandlingen hon skrivit (som vi läst) och om portföljmetoden. Hon pratade även om handledning och vi fick en uppgift att skriva en handledning till en av ”oss” på ett avslutat projekt utifrån några hållpunkter hon tagit upp.  Svårt och nyttigt.

Jag har i veckan satt mig och letat böcker och lånat ett gäng på biblioteket kring olja, akvarell och akryl. Börjat skriva ner och letar även på bloggar på internet. Har letat runt här hemma för att gå igenom vad jag har för material och vad som behöver kompletteras.
Vi hade en handledning med Helga som skulle givit så väldigt mycket mer om den legat en vecka senare. Första gången jag träffade Helga på ”riktigt”! Hon hade mycket spännande att säga och mycket tankar och idéer som skulle varit bra när det fanns lite mer att gå på. Nu blev det mest ett trevligt samtal men även bra infallsvinklar. Härligt att hon har lite annan syn på saker och ting än många andra av våra andra handledare och föreläsare!
Allmänt | |
Upp