Vecka 4

Vecka 4
Verkstadsvecka!
Det var med stort vemod jag fick höra att det inte blev någon grafik. Jag hade hoppats hoppats hoppats på det. Men med den kostnaden det skulle bli förstår jag utfallet.
det blev måleri med Anna istället vilket inte blev verkstadsvecka i min mening men det blev något annat! Det blev fortsättning på kursen fast ändå inte. Det var ett skönt sätt att närma sig måleriet där det inte spelade någon roll hur det blev. Att jag varken bestämde motiv eller material.
Det såg verkligen inte bra ut i många av övningarna och det gör inget.  För det är en övning! Något som jag i vart fall aldrig kan säga för många gånger. En övning är till för att misslyckas så att man lär sig! varför är det så lätt att säga men så svårt att förstå när det gäller en själv?
Jag har även börjat måla lite annat och försöker att hålla det till att bara göra vilket är svårt. ena stunden älskar jag att bara göra, i nästa stund  funderar jag på vart jag vill komma.
Jag försöker dock att öva mig på att stanna i bara ”görandet” och hitta glädjen och motivationen där…. Precis som jag gör med allt annat som inte börjar med ordet skola.
Jag har tänkt ganska mycket på vad just skolan gör med oss, med mig. Vilka krav och vilka tankar det föder. Hur tänker jag på allt jag gör för någon annan, eller gör jag det egentligen för mig själv. Jag jobbar lite med att hitta glädjen jag har på somrarna när jag inte pluggar både till att läsa och till att skapa i olika former.  När jag kan försvinna in i saker och bara vara och skapa. Jag är så medveten om mitt sammanhang/ min omgivning nu vilket är en kreativtjuv ibland och gör mig paralyserad och matt i mitt görande. Måste bli av med det!

Smet även in på galleri Thomassen under veckan med Emelie.
 
 
Allmänt | |
Upp